Hoe sterk is jouw homepage?

design

design

Of je nu een groot bedrijf runt of als zelfstandige de kost verdient, de kans is groot dat je een website hebt. Jouw website zal in veel gevallen de eerste kennismaking van de bezoeker zijn met jouw onderneming. Dat alleen is al reden genoeg om ervoor te zorgen dat je website goed werkt en er aantrekkelijk uitziet. In dit artikel meer aandacht voor specifiek de homepage van jouw website.


Homepage


Een bezoeker kan op verschillende manieren op jouw website terechtkomen. Bijvoorbeeld via social media of een zoekmachine. Soms land een klant gelijk al op een specifieke pagina van jouw website en dat hoeft niet de homepage te zijn. Toch wordt er vaak door bezoekers terug genavigeerd naar de homepage. Een goede homepage maakt de bezoeker wegwijs op jouw website en betrekt de bezoeker bij jouw onderneming. Deze pagina moet zowel informatief, efficiënt en overtuigend zijn. 

Kennismaking


Een homepage laat de bezoeker kennismaken met jouw bedrijf. Gebruik voor deze kennismaking geen grote lappen tekst maar houd je introductie kort en krachtig. Een bezoeker moet gelijk kunnen zien wat jij te bieden en wat bijvoorbeeld de meerwaarde daarvan is. Houdt bij de introductie je doelgroep in gedachten. Stem jouw boodschap hierop af. Je kunt de bezoeker verder betrekken bij jouw onderneming door illustrerend beeldmateriaal op de homepage in te zetten. Vind je het lastig de juiste toon te kiezen afgestemd op jouw doelgroep? Schakel dan bijvoorbeeld de hulp in van een digital agency.    

Overzicht bieden en de weg wijzen


Naast de bezoeker betrekken bij jouw product, dienst of missie is de homepage ervoor om de klant wegwijs te maken op jouw website. Een bezoeker zal met een bepaald doel op jouw website belanden. Dit kan zijn om een aankoop te doen of bijvoorbeeld (eerst) informatie in te winnen. De homepage leidt de bezoeker naar de juiste content op de website, meestal via een menubalk. Bied via de homepage overzicht maar voorkom dat een bezoeker door de bomen het bos niet meer ziet. Zorg bijvoorbeeld voor heldere product categorieën. Intuïtief ontwerp
Het moet voor een bezoeker altijd duidelijk zijn hoe er op jouw website genavigeerd wordt en hoe hij of zij van a naar b komt. Jouw bezoeker moet de weg eigenlijk moeiteloos kunnen vinden op je website. Is de indeling van de website onlogisch of moet een bezoeker veel zoeken, dan kan hij of zij zo maar eens afhaken. Dus hoe intuïtiever jouw website in gebruik is, hoe klantvriendelijker en beter. Een designbureau kan je helpen bij het realiseren van een intuïtief ontwerp voor jouw website.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *