Als je aan online adverteren doet weet je alles van de macht van Google

En dan hebben we het niet over dit blog. Nee, de macht van Google gaat veel verder dan dat. Maar is het wel echt macht te noemen? Er zijn namelijk allerlei manieren om deze macht te beïnvloeden. Of nou ja, in ieder geval om de werking van de zoekmachine te optimaliseren voor jouw eigen website. Ben jij benieuwd hoe jij het meeste uit jouw website kunt halen door de zoekmachine te geven wat het nodig heeft? Lees dan snel dit blog!

Search Engine Advertising

Om te beginnen heb je het adverteren in de zoekmachine, ook wel SEA genoemd. Je kunt ook advertenties plaatsen op social media kanalen, maar dat is weer iets anders en vergt ook andere kunde. Voor SEA heb je kennis nodig over jouw doelgroep, zoekwoorden die ze gebruiken en met name: de zoekintentie. Door hierop in te spelen kan jij jouw potentiële klanten alvast kwalificeren op bepaalde waarden die voor jouw bedrijf interessant zijn en ze op deze manier door de complete sales funnel laten gaan.

Er zijn verschillende vormen van SEA. Je kunt bijvoorbeeld adverteren met tekstadvertenties in de zoekresultaten, maar je kunt ook gebruik maken van het Google Display Netwerk. Afhankelijk van jouw bedrijf kan je voor één of meerdere advertentietypen kiezen. Het is niet altijd even makkelijk om online adverteren toe te passen binnen jouw eigen bedrijf, maar gaandeweg zal je leren dat het voor iedereen wel te doen is. Om er echter het meeste uit te halen kan je wellicht het beste een online marketing bureau inschakelen met de kennis en kunde die jij nodig hebt.

Search Engine Optimization

Vervolgens heb je ook nog SEO oftewel: Search Engine Optimization. In tegenstelling tot adverteren in de zoekmachine of op sociale netwerken, is SEO (mits je het zelf doet) helemaal gratis. Het kost echter wel veel tijd en energie, iets wat je als bedrijf zijnde niet altijd kunt missen.

SEO is namelijk echt een strategie die je wil toepassen voor de langere termijn. Het bestaat in de basis uit drie verschillende onderdelen. De eerste is content, de tweede is techniek en de derde is off-page autoriteit. Dit laatste is het lastigste en meest intensieve om te verkrijgen omdat je andere bedrijven en websites zo ver moet krijgen om een artikel over jou of jouw bedrijf te schrijven. Content en techniek kan je in principe zelf oplossen door zoekwoordenonderzoeken uit te voeren en jouw websitebouwer een duwtje in de juiste richting te sturen.

Benieuwd hoe jij aan de slag kunt met online marketing? Neem dan eens een kijkje bij Evoworks!