Social media advertising is meer dan Facebook alleen

social media advertising

Er wordt nog veel te weinig gebruik gemaakt van de mogelijkheden van social media advertising. Dit is dus je kans om je concurrenten voor te zijn en je merkbekendheid aan te scherpen of meer bezoekers naar je website te brengen. Als je aan social media advertising denkt, dan denk je misschien aan Facebook, maar er zijn een groot aantal andere kanalen die net zo interessant zijn. Omdat veel ondernemers zich storten op Google Ads is er nog veel winst te halen door te adverteren via de sociale media. 

social media advertising

Social media advertising met Facebook

Facebook is het meest bekende sociale media platform en dit is dan ook waar veel social media advertising om draait. Omdat ondernemers zich voornamelijk op Facebook richten, is de concurrentie ook groot. Dat betekent dat je vaak meer kwijt bent en dat je dus extra je best moet doen om eruit te springen. Het grote voordeel van Facebook is dat er miljoenen gebruikers zijn wereldwijd die je bijzonder doelgericht kunt bereiken. Je kunt je richten op demografische gegevens, op interesses en op regio. Het bereik is dus groot, maar de concurrentie ook. Het is goed mogelijk dat een ander kanaal voor jou meer successen boekt.

social media advertising

TikTok voor een jonge doelgroep

Bestaat jouw doelgroep voornamelijk uit jeugd, dan is TikTok een sociaal media kanaal waar nog veel kansen liggen voor social media advertising. Als jij ouder bent dan 24 jaar, dan is er een kans dat je nog nooit van TikTok gehoord hebt, want het richt zich specifiek op jonge mensen. Zij delen daar filmpjes, doen mee aan challenges en bouwen een groep volgers op. TikTok begint sterk aan interesse te winnen, dus dit is hét moment om het aan je social media advertising strategie toe te voegen. Je kunt betaald adverteren of je kunt zelf een challenge starten en hopen dat deze viral gaat.

Adverteren via YouTube

Adverteren via YouTube vraagt veel tijd en inspanning, maar het kan je grote winsten opleveren. Door regelmatig een informatief filmpje te plaatsen, een tutorial te beginnen of een instructievideo toe te voegen kun je een groot publiek bereiken. Via YouTube kunnen zij ook reageren, abonneren, delen en nog veel meer. YouTube video’s gaan net zo goed viral als berichten op Facebook en Instagram. Het is een andere aanpak, maar filmpjes hebben een sterke overtuigingskracht waarvan jij profiteert.

WhatsApp adverteren

Een laatste kanaal dat voor social media advertising erg interessant zal worden, is WhatsApp. Recentelijk overgenomen door Facebook, staat het erom bekend geen reclameboodschappen te laten zien. Groot adverteren via WhatsApp is op dit moment nog niet mogelijk, maar  wat de toekomst met Facebook betekent is nog niet duidelijk. Het is goed mogelijk dat zij besluiten om wel te adverteren via WhatsApp en dan moet je er snel bij zijn. Social media advertising is niet alleen gebruik maken van wat je hebt, maar ook om je bewust te zijn van wat er gaat komen.

Bereik meer mensen via GMU Online.