Tips om linkbuilding toe te passen in je bedrijf

Software Lifecycle Management

Grote kans dat je als bedrijf eerder hebt gehoord van SEO. SEO staat in het Nederland voor zoekmachine optimalisatie. Bij SEO draait het erom dat de website van jouw bedrijf de beste positie heeft bij Google zodat klanten jou zo snel mogelijk kunnen vinden. Er kan op verschillende manieren gewerkt worden aan SEO. Een belangrijke techniek is linkbuilding. Wil je weten wat linkbuilding is en hoe je dit kan toepassen? Lees dan vooral even verder.

Linkbuilding uitgelegd

De uitleg van linkbuilding klinkt wellicht simpel, maar in de praktijk is het nog best een pittig werkje. Linkbuilding komt erop neer dat je links op andere bronnen laat plaatsen. Als een bezoeker op de link klikt, wordt de bezoeker doorgestuurd naar jouw website. Hierdoor krijg jij meer bezoekers op jouw website en dat heb je als bedrijf natuurlijk nodig. 

Het doel van linkbuilding is om de positie bij een zoekmachine te verbeteren. De meest gebruikte zoekmachine is in dit geval Google. Hoe meer betrouwbare links jij verkrijgt, hoe hoger je positie binnen Google kan worden. Het is wel van belang dat de bron een hoge autoriteit heeft. In dat geval verloopt linkbuilding een stuk soepeler. 

Linkbuilding toepassen

Maar hoe kan je linkbuilding zelf toepassen in jouw bedrijf? Het begint allemaal met een goed netwerk waarmee jij goed kan samenwerken. Je hebt namelijk andere bedrijven nodig die jou kunnen helpen met linkbuilding. Hiernaast is het heel belangrijk dat je unieke content schrijft. Het heeft geen zin om bijvoorbeeld artikelen van andere websites te kopiëren. Daardoor kan Google van mening zijn dat jij niet betrouwbaar hebt en dat moet je vermijden. 

Je moet dus een sterk linkprofiel opbouwen om linkbuilding te laten slagen. Er bestaan handige tools voor om te checken hoe jouw linkprofiel ervoor staat. Gebruik deze tools dan ook vooral om een goed overzicht te hebben. 

Linkbuilding uitbesteden

Op het moment dat je helemaal vastloopt met linkbuilding, kan je er ook voor kiezen om het uit te besteden aan een linkbuilding bureau. Het inschakelen van een linkbuilding bureau heeft allerlei voordelen die voor jouw bedrijf natuurlijk gunstig uitpakken. Het grootste voordeel is dat een linkbuilding bureau in ieder geval veel ervaring heeft. Het bureau weet precies wat er moet gebeuren en dat scheelt jou natuurlijk veel moeite. 

Daarnaast heeft een linkbuilding bureau vaak een groot netwerk. Het hebben van een groot netwerk is van belang als je aan de slag gaat met linkbuilding. De resultaten zijn vaak sneller te vinden als een linkbuilding bureau voor jou aan de slag gaat, omdat het bureau op een efficiënte manier aan het werk gaat. Het overwegen van een linkbuilding bureau is dus altijd een goed idee. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *